1 Comment 258 Views

De ce japonezii iubesc atat de mult muzica pe CD

Japonia, locul in care apare pentru prima data viitorul. Tot ce inseamna gadget, (nano) tehnologie, jocuri, animatie, sound design ajunge in restul lumii cu luni, poate chiar ani intarziere. Cu toate astea, japonezii nu pot renunta la un format vechi de peste 30 de ani pe care multi dintre europeni l-au transformat deja in racleta pentru parbriz, suport de pus paharul sau “antiradar” pentru prosti: Compact Disc-ul.

Ii iubim pe inovatori cand stiu ca trebuie sa ramana si conservatori. Japonezii adora muzica pe CD! Si nu e vorba de cativa nostalgici uitati de dumnezeu prin magazinele de muzica, ci de o tara intreaga care refuza sa cumpere muzica in format digital, dandu-le mari batai de cap celor de la iTunes, ba chiar si gigantilor din streaming precum Spotify sau Deezer. 85% din toata muzica vanduta in Japonia este pe CD, iar procentul este in crestere, comparativ cu 57% in Statele Unite, unde piata batranului disc este in continua scadere.

Explicatia principala ar fi atractia japonezilor pentru lucrurile reale, vizibile, palpabile. Foarte multi niponi insista sa isi primeasca salariile in cash, iar cartile si revistele printate se vand mult mai bine decat cele in format digital. Spre bucuria caselor de discuri, ignoranta japonezilor fata de download a facut ca pirateria sa nu fie o problema generala ca in restul tarilor asiatice. Inclusiv vinylurile se vand la fel de bine ca in ’70 si ’80, ceea ce le da fanilor muzicii pe disc speranta ca nu vor ajunge in cativa ani sa scotoceasca de nebuni prin anticariate dupa albumele preferate.

Citeste si Albumele pe CD, adio sau raman cu noi? Cum incearca marii artisti sa le redea viata

About the author:
Has 142 Articles

1 COMMENT
  1. Active News

    Foarte interesant. Nu credeam ca intr-o astfel de tara mai sunt amatori de CD-uri.

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RELATED ARTICLES
Parteneri
Bro News

Pagina de media

Chill Brothers

Back to Top