3 Comments 600 Views

“Mastermind”, masterpiece-ul lui Rick Ross (review)

Cu kilograme de aur si diamante la gat, cu Rolls-uri si mertane in clipuri, vesnic cantand despre ce bea, ce f#te si ce mananca, Sorick Gross e cel mai mare cocalar de New York. E un boss, un profet care nu vorbeste in versete, ci in nume de branduri: Lamborghini, Ciroc, Alexander Wang. Nu stiu cati artisti au mai reusit sa exploateze atat de bine visul american, povestea baiatului de culoare si sarac care reuseste sa faca tone de bani pe barba lui si e dintr-o data stapanul lumii.

Autointitulat noul Notorious B.I.G., Ricky are un flow apasat, voce grasa ca el, lasa tobele sa respire si intervine pe beat numai atunci cand trebuie si d-aia iti da senzatia ca tot ce spune e adevarul suprem. Pare de neoprit in drumul lui spre mo’ money mo’, iar faptul ca a reusit deja, ii da credibilitate printre discipolii de la Maybach Music/Def Jam si printre adeptii din fata scenei. Pare un gangster adevarat pentru ca nu canta despre cum te ia la bataie sau iti trimite un glont in cap, nu, omul a depasit problemele mici si savureaza acum placerile mari.

5

Ceea ce il apropie de cocalarul clasic e mesajul. Ceea ce il face un mare artist e ca banii aia multi pe care ii are nu se duc doar pe masini, ci sunt bagati in super-productii muzicale. Ca sa scoata bani, baga bani, stie ce face si, mai presus de toate, stie sa cante. Albumul anterior, “God Forgives, I Don’t” e impecabil, e arta, tati. Cel nou – “Mastermind” – e un masterpiece cu beat-uri coioase de concert, care se sparg si se regrupeaza rapid ca picaturile de mercur, cu refrene dulci si melodioase (“Thug Cry“, “In Vein“, “Sanctified“) sau, dimpotriva, facute sa-ti rupa capu’ ca “The Devil is a Lie“.

In hip hop, in general, se sampleaza mult si se aduc omagii greilor, insa mai rar auzi cover-uri. “Nobody” e o exceptie, e chiar un cover dupa Biggie: “Your nobody (til somebody kills you)“. Kanye WestJay ZLil Wayne si The Weeknd sunt invitatii speciali. Uneori, structura pieselor e ciudata, cu o singura strofa mare incadrata de refrene, dar asta il face si mai rap. Dintre ASAPi, Drake, 2 Chainz, Kendrick Lamar si toti ceilalti baieti din valul nou, Rick Ross e cel mai greu, e taticul lor.

1

S-ar putea sa-ti placa si 7 lucruri pe care sigur nu le stiai despre Lana Del Rey

About the author: